Bog: People Business

“People Business” er titlen på et research- og bogprojekt, der forventes afsluttet midt i 2017.

Det er en udforskning af den digitale økonomi – ikke mindst nogle af de fortællinger, der hersker om at vi med nye internetbaserede teknologier bliver mere forbundne, mere handlekraftige og innovative. Pointen er ikke, at dette selvfølgelig er nogle voldsomme generaliseringer (fx kan digitalisering lige såvel føre til isolering eller konformitet), men at vise, at hvis vi reelt ønsker at udleve disse idealer i en digital tidsalder så må vi indrette vore organisationer, forretningsmodeller og digitale produkter med det formål for øje.

Det kommer ikke af sig selv, teknologien føder ikke vare en ny verden for fødderne af os. I stedet må vi forstå teknologiernes muligheder med henblik på at designe de platforme, organisationer, arbejdsformer og tjenester, der skaber større plads til udfoldelse, læring, innovation – ja, værdiskabelse.

Kort sagt må vi genintroducere og understøtte noget særligt menneskeligt i de systemer, der omgiver os og former vores udsyn på verden og hinanden. Bogen trækker på cases fra en lang række internationale organisationer, hvor nogle er mindre start-ups, trailblazers på deres område, og andre er store konglomerater, der har indset værdien i dette projekt og formår at tilpasse sig.

Projektet har taget form gennem foråret 2016 og har tilknyttet en “åben redaktion” på 9 specialister på forskellige områder. Fra forskere, til forretningsudviklere og organisationskonsulenter, og designere, til økonomer og journalister.

For at høre mere om projektet kontakt mig på:

Christian@solobeta.dk // 45+20865532